۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۸
کد خبر: ۵۶۳۴۷۹
آیت الله خرازی:

بزرگترین برکت انقلاب رهایی از سلطه مستکبران است | نباید در قبال نعمت نظام اسلامی بی انصافی کرد

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر تبیین برکات انقلاب اسلامی و حفظ و حراست از این نعمت بزرگ الهی، از برخی بی انصافی ها نسبت به نظام اسلامی ابراز تأسف کرد.
آیت الله خرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محسن خرازی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در جلسه درس اخلاق خود با تأکید بر این که باید آثار انقلاب و برکات بسیاری که برای کشور و مردم داشته برای جامعه تبیین شود، گفت: واقعا دوران انقلاب و برکات آن با دوران قبل از آن قابل مقایسه نیست.

وی افزود: زمانی با جامعه مدرسین خدمت امام راحل رفتیم که حضرت امام به برخی افراد که مدام بدون انصاف به انقلاب ایراد می گرفتند تشر زدند که آیا می توانند یک مغازه را اداره کنند؟ نباید در برابر این نعمت بزرگ و برکاتی که برای مردم داشته بی انصافی شود.

آیت الله خرازی با بیان این که برکات و آثار مثبت انقلاب بسیار است و باید خداوند متعال را شاکر باشیم، اظهار داشت: یکی از نعمت های الهی که در قرآن آمده این است که ملتی تحت سلطه کفار نباشد که برای جامعه اسلامی برنامه ریزی و آنان را اجرا کنند و انقلاب اسلامی همین نعمت بزرگ است.

وی ادامه داد: جامعه اسلامی باید در برابر توطئه های دشمنان اسلام مقاومت کند، نباید نعمت های الهی را فراموش کنیم بلکه باید از انقلاب حراست و حفاظت کنیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: اگر مشرکان به سوی هدایت و خداوند دعوت شوند آن را نمی پذیرند، هدایت های انبیا و اولیا معنوی است که با فطرت و خلق انسان عجین است.

وی افزود: کفار نمی توانند این هدایت را ببینند چون خلاف فطرت حرکت می کنند، فطرت هدایت پذیر است اما کافران به گونه ای دیگر عمل می کنند، این افراد چشم ظاهری دارند اما نگاه آن ها بی بصیرت و فاقد معنویت است.

آیت الله خرازی با بیان این که انسان با چشم بصیرت می تواند حقیقت اشیا را درک کند، اظهار داشت: کار بشریت به جایی رسیده که تنها امور مادی را قابل رؤیت می داند و مسائل معنوی را قابل رؤیت نمی داند، اشتباه بزرگ بشریت جا به جا کردن معنویت با غیر آن است.

وی ادامه داد: رهبر جامعه اسلامی وظیفه دارد که امت را دعوت به حق کند که در این مسیر دعوت ناملایماتی نیز وجود خواهد داشت، مانند این که برخی خدمت پیامبر اسلام(ص) می رفتند و اسائه ادب می کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که وظیفه اهل علم و روحانیت هدایت جامعه است، ابراز داشت: طلاب باید در این مسیر شرح صدر داشته باشند، باید مردم را دعوت به حق کنیم و اگر در این مسیر مشکلاتی وجود داشت باید با ریشه یابی آن ها را برطرف کرد.

وی عنوان کرد: رهبر انقلاب فرمودند که با دانشجویان با خاکی برخورد کرد، باید با تواضع و خیرخواهی با مردم و مخاطبان برخورد شود نه این که برخوردها از موضع قدرت و فرمان دادن باشد چرا که جوانان زیر بار اینگونه برخوردها نمی روند.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: کار روحانیت انتقال معارف دینی و پرداختن به هدایت جامعه با ملایمت است، روحانی باید مدیریت داشته باشد و با تبیین معارف ناب دین مردم را جذب اسلام کند، در مسیر هدایت باید محکم در میدان ایستاد و با شرح صدر عمل کرد./1323/

ارسال نظرات